Strand!

Inmiddels al weer enige tijd geleden, begin mei, waren we weer eens naar het strand. Het is heerlijk weer. Sammie speelt lekker in het zand. Ze bouwt zandkastelen. Ik drink koffie, Sammie appelsap.

Zand gevonden!

Merkwaardigerwijs regent het soms, maar dan kunnen we prima onder de luifel zitten. Op enig moment roept Sammie naar mij: ‘opa, ik heb zand gevonden!’ Daar sta ik natuurlijk ook van te kijken. Ik denk dat ze bedoelt dat ze een ander soort zand heeft gevonden, harder en natter, ten behoeve van het zandkasteel.

Duitsers

We lunchen in het Haringhuisje. Net als we vertrekken, komt er een enorme bus met Duitsers binnen. Sammie verzucht: wat een boel mensen, he opa’.
Na het Haringhuisje gaan we naar huis. Ik ben moe, we gaan om een uur of twee slapen, met z’n tweeën. Sammie wil niet, maar valt wel in slaap en is na een uur bijna niet wakker te krijgen. Ze huilt.
We hadden al afgesproken voor de boodschappen een ijsje te gaan eten. Dus dat doen we.

Slager

We gaan daarna naar de slager, kopen een prei-gehakt schotel voor de avondmaaltijd en terwijl de slager bezig is, laat Sammie aan hem weten dat ze de knuffel voor de zekerheid maar heeft thuisgelaten! Vorige week wilde hij immers een stukje worst geven inruil voor de knuffel

Auteur: Rudolf de Soet

Vanaf januari 2015 heb ik een zogeheten opa-dag om op mijn kleindochter Sammie (geboren juli ‘14) te passen. Vanaf januari 2021 kwam kleinzoon Flip (geboren juni ‘20) daarbij. De wederwaardigheden die we beleven leg ik in deze blog vast. De naam Mijn Oirs is als volgt te verklaren: oir (spreek uit: oor) is Frans voor nazaat. In het meervoud 'oirs' (oors). Mijn oirs, mijn nazaten dus. Geniet ervan! En ik heb nog een andere blog: rudolfdesoet.nl. Mocht je daar een kijkje nemen, geniet ook daarvan!

Plaats een reactie